Populars

popular(6)  La popular caminada serragrenyada que promou:

El CE Serragrenyada de Sant Pere de Torelló pel proper diumenge 24-11-2013

Una gran activitat de senderisme popular, digna d’agraïr, per la comarca d’OSONA.

cartell2013_med

Dades tècniques de la caminada

• Hora de sortida: de 7a 8 del matí.
  • Tancament arribada: 3 de la tarda.
  • Recorreguts:

Sortirem del casal en direcció a Rabassola.,Un cop arribem,  enfilarem la pista a la dreta que ens portarà a la Vinyeta. Continuarem pujant per la carretera fins els camps de Collsaplana on hi haurà l’ esmorzar per refer forces.

Aquí es divideixen els recorreguts:,el curt en direcció cap a  Salgueda i, el llarg,cap  a Coma del Coll.

• RECORREGUT CURT:   (+/- 14 km) Un cop arribem a Salgueda enfilarem cap a Espaulella, on tornarem ajuntar el camí amb el tram llarg, davallant i resseguint la cinglera del Forat Micó. Arribant al grau de Rabassola, compte amb el pedregam! I, passat el mas, creuarem el riu Ges. Tot seguit passarem uns camps i pujarem al Pla dels Roures. Passat aquest, arribem al Clot de les Fonts i, poca estona després, a l´oratori i ermita de Sant Roc. Ja amb les vistes del poble a tocar, només ens resta arribar a can Fontdevila  i finalitzarem al punt d´inici.
  • RECORREGUT LLARG:   (+/-24km)De Coma del Coll anirem en forta pujada fins la collada que separa els pics de l´Àliga i Curull. Baixarem la baga on podrem admirar una frondosa fageda, arribant fins la pista de Sant Bartomeu de Covildasses. La seguirem fins el trencant de Vilavella creuant la riera.

Passada la casa pujarem un estret corriol a tocar del qual hi ha un boix monumental ,i continuarem fins a trobar el pal indicador de la balma de la Vila, que podem visitar (opcional) a uns 50m. El camí continua fent ziga-zagues i ens topem amb l ‘Hort de Getzemaní i les  restes del  mas dels Rònecs, un indret ben curiós. Travessem el pla i un camí ens portarà a trobar una nova pista forestal  que seguirem fins els plans de Torrents, creuant altre cop la carretera, i ens endinsarem en un camp vorejant el Ges , les restes del Molí Nou i creuant el pont de Salgueda . Aquí, qui vulgui, pot baixar a veure el bonic salt del Molí del Salt (opcional) a uns 150m.

L’ itinerari ens durà, resseguint els plecs de la muntanya, a la creu d’Espaulella, tot arribant fins aquesta masia on ajuntarem de nou els recorreguts

Inscripcions

• A la sortida: 12€ per als participants i 10 € per als socis
  • Anticipada i socis: 8 € (inscripcions al compte que el CE Serragrenyada té a BBVA – Nº compte:  01828177130201519663  Imprescindible mostrar el rebut a la sortida   , oficina de Sant Pere de Torelló – precisar nom d’assistents i motiu caminada popular). . Com cada any hi ha previstos dos avituallaments i un bon esmorzar a mig camí.
  • Tots els participants rebran un obsequi-record de la XXI caminada popular.

popular(5)

La Fira de Muntanya de Vic s’uneix per primer cop amb la Fira del Llibre de Muntanya  divendres 8 de novembre de 2013 09:25h

Vic, | ACN – La Fira de Muntanya de Vic sumarà esforços amb la Fira del Llibre de Muntanya. Per primera vegada, les dues cites osonenques dirigides als amants del món de la muntanya s’uniran en una sola trobada.

La 33a edició de la Fira de Muntanya de Vic comptarà enguany amb més d’una cinquantena d’expositors. La regidora de Fires i Mercats de l’Ajuntament de Vic, Montse Rovira, ha assenyalat que el certamen continua amb el mateix format que en les últimes quatre edicions i amb la voluntat de ser una fira “interactiva” on el públic “podrà viure l’esport i la muntanya activament”.

Una de les novetats més rellevants és la incorporació de la Fira del Llibre de Muntanya del Collsacabra, que fins ara s’organitzava a l’Esquirol. El seu president, Francesc Sanahuja, ha destacat que el canvi de lloc “ha de ser un salt qualitatiu” per convertir-se en una fira que faci projecció de tota la tasca cultural que hi ha darrere el món de la muntanya.

Els dies 8, 9 i 10 de novembre les principals marques del sector, les botigues especialitzades, els clubs, associacions, federacions, grups excursionistes, editorials i llibreries especialitzades, ajuntaments, institucions, oficines de promoció turística es donaran cita a Vic i oferiran als visitants les principals novetats i les últimes tendències que segueix el sector.

El Mercat d’Ocasió serà un dels principals atractius de la fira

Font:  EL TER Edició digital dissabte 9-11-2013

popular(4)

festival-de-cinema-de-muntanya-de-torello

Del 15 al 24 de novembre se celebra la 31a edició del Festival BBVA de Cinema de Muntanya de Torelló. Aquest festival, un dels més importants del món en el seu gènere, exhibeix i posa en competició durant 10 dies els millors films del món sobre muntanya i natura. A més a més, fora de la secció competitiva del Festival, s’organitzen tot un seguit d’activitats complementàries lligades al món de la muntanya: conferències, convidats especials, retrospectives d’actors destacats, exposicions fotogràfiques,…

Font: RUTESPIRINEUS 9-10-2013

popular(3)

A CENTELLES, SENDERISME OSONA diumenge 20 d’octubre 2013

Centelles

popular(2)

Aquest dissabte 28 setembre 2013 a SANT VICENÇ DE CASTELLET, comarca del Bages, han organitzat una sortida excursió de senderisme popular en la “setmana de la mobilitat”.

Des de SMS, senderisme, medi ambient i sostenibilitat  © volem donar suport a aquest tipus d’iniciatives que promouen el senderisme, la mobilitat, el medi ambient i la sostenibilitat.

_____________

popular(1) Ref 85 ASP

Santa Eugènia de Berga. Festa major del barri del Rossinyol. A 2/4 de 10 del vespre, caminada nocturna i a 2/4 de 12, a la Placeta, botifarrada i Font del Vi.

Nocturna divendres 23-8-2013

distància: 8,8 Km

desnivell:  208 m

temps:  1 hora + 42 minuts

velocitat mitja:  5 Km/h

GPS orígen  41.898256,2.274840   ( Can Puntí )

Crònica de senderisme, des de Manlleu. Hem assitit a l’acte de senderisme popular la Dolors, en Jordi i l’Albert. Aproximadament hi ha hagut unes 200 persones de totes les edats. Un tret de sortida ens ha indicat que era el moment de començar la caminada. Hem passat en paral.lel per la via del tren; més tard hem arribat a la Serra de Sant Ferm. Hi ha hagut diferents llocs de control i begudes. En finalitzar la cursa un entrepà de botifarra. Una organització impecable. Aquesta sortida pot fer-se de dia i gaudir de l’entorn. Tot plegat: 5 euros.